Helpdesk Uitbesteden - Betaalbaar & Altijd Bereikbaar ... - IT dienstverlener kosten TWS.be  thumbnail

Helpdesk Uitbesteden - Betaalbaar & Altijd Bereikbaar ... - IT dienstverlener kosten TWS.be

Published Sep 11, 24
6 min read
[=headercontent]10 Redenen Voor Het Uitbesteden Van It Voor Jouw Bedrijf - IT dienstverlener kosten TWS.be [/headercontent]

In deze blogpost lees je of het een goed idee is om je IT-beheer intern te houden of je beter die dienst zou uitbesteden. Ontdek het met onze checklist. Op deze pagina: Hoe afhankelijk ben je eigenlijk van computers voor het uitvoeren van je dagelijkse werk? Kan je je werk nog doen zonder ? De kans is groot van niet.

En het belang van de IT-ondersteuning die daarbij hoort? Die is evenredig gestegen. Een professionele organisatie kan het zich immers niet veroorloven om door een IT-storing ‘eruit te liggen’. Het hieruit voortvloeiende verlies in omzet en productiviteit is voor heel wat KMO’s een brug te ver. De keuze die je moet maken is hoe je de IT-ondersteuning wilt inrichten.

Een eigen-IT beheerder met een goede achtergrond en ervaring kan zijn of haar die direct van toepassing is op jullie eigen IT-systeem. it infrastructuur. Een ander voordeel is dat je deze persoon en perfect weet wie je in huis hebt. Vergis je niet: een IT-specialist met kennis van zaken kost aardig wat geld

It-diensten Uitbesteden? - IT dienstverlener kosten TWS.be



Ga je voor een ervaren IT-manager? Of kies je voor een startende IT-medewerker, met minder ervaring maar vol motivatie? In ieder geval is het verstandig alvast te rekenen op van tussen de 60.000 en 70.000 euro per jaar – pér medewerker. Daar komen bovendien nog bij. Een IT-afdeling heeft immers niet alleen de mensen, maar ook de middelen nodig om goed te kunnen functioneren.

Denk hierbij aan systemen op het gebied van . En dat is nog niet alles. Technologische ontwikkelingen gaan namelijk steeds sneller. Dit betekent dat organisaties met een eigen IT-afdeling continu moeten blijven investeren om te zorgen dat ze niet achter gaan lopen op de concurrentie. Dit houdt in dat je extra kosten moet incalculeren voor het van medewerkers.

Je wil je IT-medewerker(s), waar je zoveel in geïnvesteerd hebt, immers behouden. Door de grote vraag hebben IT’ers vandaag de dag de bedrijven voor het uitkiezen. Het komt daarom vaak voor dat zo’n gewilde IT’er na een aantal jaar bij een bedrijf te hebben gewerkt. Een gebrek aan doorgroeimogelijkheden, een ontoereikend salaris of een gebrek aan goede tools zijn daarvoor vaak de aanleiding.

Remote Servicedesk-oplossingen Voor Bedrijven - IT dienstverlener kosten TWS.be

Iets waar veel mensen onvoldoende bij stilstaan is dat het beleggen van het IT-beheer bij één medewerker een groot risico inhoudt. Want, wat als die medewerker, waar zoveel in is geïnvesteerd, tóch besluit om het bedrijf te verlaten? En wat als deze ziek wordt, of gewoonweg vakantie opneemt? Om nog maar te zwijgen van die momenten dat je IT-ondersteuning nodig hebt buiten de kantooruren.

De van je organisatie komt daarmee immers in handen van één persoon te liggen. En zelfs de beste IT-manager is niet in staat om . De ICT-afdelingen die wij zien bestaan daarom steeds uit minimaal 2 personen, of 1 persoon die zich laat bijstaan door externe experten. Is het mogelijk om de voorgaande problemen zomaar op te lossen? Dat is het zeker.

Je kiest immers voor een bedrijf dat zich dagelijks bezighoudt met maar één ding: het beheren van IT-systemen in de breedste zin van het woord. Dergelijke bedrijven bestaan over het algemeen uit minimaal 10 hooggekwalificeerde medewerkers, elk met zijn of haar eigen vakgebied en toegepaste kennis. Zo kunnen door hen worden opgelost.

Integendeel, je hebt altijd een rechtstreekse lijn met een breed inzetbaar team van deskundigen. Het hoeft overigens te zijn; heb je al een of meerdere interne IT-beheerders, dan kan je er nog voor kiezen om bepaalde zaken uit te besteden aan een externe partij. Denk daarbij aan zaken die een specifieke kennis vereisen, de dagelijkse helpdesk voor medewerkers, of het verzekeren van de continuïteit tijdens verlofperiodes.

Ict Beheer Uitbesteden? Ontdek Alle Voordelen - IT dienstverlener kosten TWS.be

De investeringen in toegepaste IT-tools hoef je niet zelf te doen: dit doet het IT-bedrijf voor je. Doordat die kost gespreid kan worden over verschillende klanten kan een dergelijk bedrijf grote investeringen doen zonder veel duurder te worden voor jou. zijn dus inherent aan het uitbesteden van je IT-beheer. Veel organisaties hangen nog vast in het verleden.



Doordat deze persoon het focuspunt is voor alle IT-gerelateerde vragen komt hij of zij bijna van het IT-systeem. En dat gaat het bedrijf uiteindelijk klanten én geld kosten. Wil je ook klaar zijn voor de toekomst? En wil je daarbij weten waar je aan toe bent, en bovendien gebruikmaken van één expertisecentrum voor al je IT-vraagstukken? Overweeg dan de mogelijkheid het IT-beheer (deels) uit te besteden.

It Support Desk Inhuren - Kosten & Taken - 2025 - IT dienstverlener kosten TWS.be

Spreek met een expert en denk na over het (deels) uitbesteden van het IT-beheer. Boek hier meteen je vrijblijvend gesprek in..

Laat u inspireren door het verhaal van Q8.

ICT vraagstukken zijn zeer uiteenlopend en daarom is er brede kennis nodig op meerdere vakgebieden en facetten binnen de ICT. Het kan bovendien veel tijd kosten om het ICT systeembeheer zelf uit te voeren. Je kunt ervoor kiezen om jouw ICT volledig uit te besteden of om alleen de moeilijkste of meest tijdrovende processen uit te besteden door specialisten in te huren voor bepaalde taken.



Deze ICT’ers zijn de hele dag bezig om alles op rolletjes te laten lopen, storingen op te lossen en alle processen en data te beheren en controleren. Je hebt het gevoel te hebben omdat alles ‘binnenshuis’ gebeurt. Er zijn wat de communicatie gemakkelijker maakt. Wanneer er vragen zijn, kunnen. Wanneer er een probleem is kan de ICT collega naar een collega lopen om het .

De Voor- En Nadelen Van It Uitbesteden - IT dienstverlener kosten TWS.be

Wanneer je 1 persoon voor de gehele ICT in dienst neemt, ben je van hem/haar. Wanneer deze persoon ziek is of met vakantie gaat kan dat voor problemen zorgen. Je hebt wanneer je iemand in dienst neemt voor ICT beheer. Je moet . Als hij/zij zegt dat een bepaalde oplossing voor een probleem het best is, moet je hierop vertrouwen.

Binnen de ICT heb je veel kennisgebieden. Het is . Als je je ICT uitbesteedt kan het beheer – en de kosten die daarmee gemoeid zijn- Wanneer je een ICT medewerker aanneemt komen daar natuurlijk kosten bij kijken. Denk aan de salariskosten en de kosten voor een werkplek op kantoor.

Ook wanneer de medewerker ziek is, heb je de reguliere kosten plus kosten om hem of haar te vervangen. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je jouw ICT beheer zou willen uitbesteden (it helpdesk uitbesteden). De meest voorkomende redenen zijn dat er geen kennis is binnen het bedrijf om ICT beheer zelf te verzorgen of er is simpelweg geen personeel of geen tijd om het zelf te doen

Onderstaande voordelen zijn op basis van de dienstverlening die we bij Nieuwenborg leveren. We kunnen uiteraard niet spreken voor andere leveranciers. Je kunt duidelijke maken en krijgen. Door middel van een SLA (Service Level Agreement ofwel serviceniveau-overeenkomst) weet je precies wat je kunt verwachten omdat hierin duidelijk de . Het is vaak dan iemand in dienst nemen.

Waarom Jij Jouw It-omgeving Zou Moeten Uitbesteden - IT dienstverlener kosten TWS.be

Binnen een ICT bedrijf werken mensen met kennis op verschillende gebieden waardoor je een tot je beschikking hebt en bovendien . De door middel van verschillende certificaten. Indien gewenst kun je gebruik maken van een . Je hebt voor alle ICT gerelateerde vragen. Er is een van incidenten, issues en de prestaties.